JOB

MIJN FASCINATIE VAN “JOB”

Het boek van Job werd mij aangereikt door toedoen van Elly Zuiderveld tijdens het programma “De verwondering” van de NCRV op zondag 15 december 2019, een programma. Elly sprak daar een tekst uit die ik via mijn studiebijbel wilde onderzoeken en zo kwam ik dus terecht bij het boek van Job. Zij sprak de tekst uit van Lucas 6 en ik open mijn bijbel en om het goed of in ieder geval beter te kunnen begrijpen lees ik Lucas 6:36 en Lucas 6:37. Bij mijn persoonlijke Bijbelstudie kwam ik dus uit op het boek Job, een boek dat ik nog amper kende.  

Tegelijkertijd dat ik wil vernam van het boek JOB, krijg ik te maken met een werkelijk JOB-aanbod van een werkcentrum in Rijswijk. Men had mij zelfs willen benaderen voor een vacature doormiddel van een passende JOB  Ik sta met vreemde ogen te kijken naar deze toevalligheid.

Maar intussen ben ik alweer een paar weken aan het werk in deze Job, echter nog zonder enige werkelijke vergoeding van de nieuwe werkgever. Ik was nou eenmaal gelabeld met het etiket "moeilijk bemiddelbaar" en dan wordt je een product op de arbeidsmarkt waarbij een eventuele werkgever hier zeker profijt uit kan trekken, ook al is het een passende job die ik al dikwijls heb vervuld, Maar ook op de leeftijd van 62 jaar, maakt de mens in Nederland, deel uir van voordeelkortingen voor eventuele toekomstige werkgevers.

Kortingen die werkgevers natuurlijk graag willen binnenhalen, maar waarbij men zich dus niet echt  wil realiseren dat mijn nood om een normaal salaris te gaan verdienen erg groot is en vrijwel zonder enige rek meer is. Ik maak al meerdere maanden meer kosten dan dat ik aan een kleine gemeentelijke sociale dienstuitkering ontvang.

In deze tijd wordt ik gelukkig een klein beetje bijgestaan door vrienden en geloofsbroeders en dan lees ik dus de afgelopen week over de vrienden van Job. Het raakt me diep en ik maak er een verslag van om het na te kunnen  na vertellen.

MY FASCINATION OF "JOB"

The book of Job was handed to me at the hands of Elly Zuiderveld during the program "The wonder" of the NCRV on Sunday, December 15, 2019, a program. Elly spoke a text there that I wanted to investigate through my study bible and so I ended up with the book of Job. She spoke the text of Luke 6 and I open my Bible and to understand it better or at least better I read Luke 6:36 and Luke 6:37. During my personal Bible study, I ended up with the book Job, a book that I barely knew.

At the same time that I wanted to learn from the book JOB, I am faced with a real JOB offer from a work center in Rijswijk. They had wanted to approach me about a vacancy about a suitable JOB. I am looking at this coincidence with strange eyes.

But in the meantime I have been working in this Job for a few weeks, but without any actual compensation from the new employer. I was simply labeled with the label in my age of 62, as difficult to broker and then you become a product on the labor market where an employer can certainly benefit from it, even though it is a suitable job that I have often done, but my age of 62 years old is also part of discount for potential future employers.

 

Discounts that employers would naturally like to bring in, but don't realize that my need to earn a normal salary is very high and is practically without any stretch. I have been making more costs for several months than receiving a small municipal social service allowance.

During this time I am fortunately a little bit assisted by friends and faith brothers and so I read last week about the friends of Job. It touches me deeply and I make a report of it to be able to tell afterwards.

 

De door Elly voorgedragen tekst:

Uit Lucas 36C

OORDEELT NIET, EN GIJ ZULT NIET GEOORDEELD WORDEN;

VEROORDEELT NIET, EN GIJ ZULT NIET VEROORDEELD WORDEN,

LAAT LOS, EN GIJ ZULT LOSGELATEN WORDEN

 

De letterlijk tekst uit de Bijbel gewone taal:

Uit Lucas 36 en Lucas 37

Jezus zei ook: Wees net als jullie Vader goed voor andere mensen. Veroordeel andere mensen niet, dan zal God jou ook niet ver-oordelen. Zeg niet dat andere mensen slecht zijn, dan zegt God dat ook niet over jou. Vergeef mensen als ze fouten maken, dan doet God dat ook

 

The tekst van  “The Recovery Version Bible” van de Chinees Witness Lee in het Nederlands:

Wees vol van compassie. Denk eraan dat je Vader ook vol compassie is. En oordeel niet, en u zult geenszins geoordeeld worden en niet veroordelen, en u zult geenszins veroordeeld worden; laat los en je wordt vrijgelaten.

Met de verwijzingen vanuit de voetnoten: • A> Kijk naar: Matt 5:4 / Eph 5: 1 / B> Kijk naar Jakobus 5:11 / Matt 5:48 Jullie moeten goed zijn voor alle mensen. Net zoals Hemelse Vader goed is voor Iedereen / EPH 5: 1 Jullie zijn Gods kinderen, en Hij houdt van jullie. Volg daarom Zijn goede voorbeeld. / Jakobus 5:11 En denk ook eens aan Job, Jullie weten hoeveel geduld hij had. En jullie weten hoe goed het met hem afgelopen is. De Heer liet hem niet in de steek. Want de Heer is goed en vol liefde. Vrienden, al die mensen moeten een voorbeeld voor jullie zijn!

 

 

Elly gaf aan dat de reden waarom ze dit vers gekozen had was:

Omdat  toen Elly en Rikkert Christen werden, zij beiden heel erg vast zaten aan heel veel dingen. Ook drugs onder andere. En “denkbeelden” vooral. We hadden zoveel denkbeelden zelf ontwikkeld. En we dachten best wel goed over onszelf. Van nou ja,  nog een paar bewegingen en we zijn er. Maar dat was niet zo. Je dacht dat je heel wat was. Maar eigenlijk moest je heel klein worden en op je knieën gaan. En je was niets meer. Ja, je was helemaal niets meer! En toen dacht ik nog: ….???? En toen zag ik pas van wat dat betekende. Het was toen een van de eerste teksten die ik las. Het had haar teruggebracht aan de tijd waarop ze heel veel denkbeelden hadden en toen dus ook vooral ook het gebruik van drugs heel erg goed hadden leren kennen.

The text proposed by Elly:
From Lucas 36C

DON'T JUDGE, AND YOU WILL NOT BE JUDGED;
DON'T CONDEMNATE, AND YOU WILL NOT BE CONDEMNED,
LEAVE, AND YOU WILL BE RELEASED

 

The literal text from the Bible common language:
From Luke 36 and Luke 37

Jesus also said: Be good to other people just like your Father. Don't judge other people, then God won't judge you either. Do not say that other people are bad, then God will not say that about you either. Forgive people if they make mistakes, so does God

 

The text of the Recovery Version Bible translated by the Chinese Witness Lee into English:

Be full of compassion.Evem as your Father also is full of compassion. And do not judge, and  you shall by no means  be judged and do not condemn, and you shall by no means condemned; release, and you will be released

With the references of the footnotes: • A> Look at: Matt 5: 4 / Eph 5: 1 / B> Look at James 5:11 / Matt 5:48 You must be good to all people. Just as Heavenly Father is Good for Everyone / EPH 5: 1 You are God's children, and He loves you. Therefore follow His good example. / James 5:11

And think about Job, you know how much patience he had. And you know how well he has ended. The Lord did not abandon him. Because the Lord is good and full of love. Friends, all those people must be an example to you!

 

Elly indicated that the reason she had chosen this verse was: Because when Elly and Rikkert became Christians, they were both very attached to many things. Also drugs among others. And "ideas" especially. We had developed so many ideas ourselves. And we thought pretty well about ourselves. From well, a few more movements and we are there. But that was not the situation at all. You thought you were a lot. But you actually had to get very small and get on your knees. And you were nothing anymore. Yes, you were nothing at all anymore! And then I thought: .... ???? And only then did I see what that meant. It was then one of the first texts I read.

So It had brought her back to the time when they had a lot of ideas and therefore also had to get to know the use of drugs very well.

1 JANUARI 2020

Opnieuw de terugblik op vele momenten van de wereld en van zijn vele jaren.

GIsteren daarbij ook het bericht van de 2e zelfmoordpoging van een jonge vrouw die ik slechts een paar weken oppervlakkig mocht leren kennen en nu dus dit bericht binnen een paar dagen.

Ik zag de drang en sensatie van jonge mensen die niets wilden missen van het ontsteken van allemaal namen en kreten waar ik voor het eerst van vernam, of een ander die ik mocht leren kennen,  hoopte misschien wel weer opgepakt te worden met een heel nieuw avontuur en keek ik vanuit, "mijn job" naar heel veel waarvan ik eigenlijk van over mijn nek ga. Over geloof in God mag niet gesproken worden is hier een eis waar ik me aan moet houden.

En welke woorden van  Job vallen mij hierbij dan ten deel? 

1 JANUARI 2020

Again the review of many moments of the world and of its many years.

Yesterday there was also the message of the 2nd suicide attempt of a young woman whom I only got to know superficially for a few weeks and now this message within a few days.

I saw the urge and sensation of young people who did not want to miss the igniting of all the names and cries I first heard of, or someone I was allowed to get to know, perhaps hoped to be resumed with a whole new adventure and I looked from "my job" to a lot of which I actually go over my neck.

Talking about God is not allowed here is a requirement that I must adhere to.

And which words of Job do I then receive?

Op vrijdag 04-06-2021 hield ik me vroeg in de ochtend bezig met een bijzonder Bijbelvers dat we deze keer voor de 2e keer behandelden in het gemeente leven. We behandelen de kristalisatie studie van het zeer bijzondere boek Job. Hier leren we over dat wat werkelijk in de levengevende Geest zich afspeelt. Er bestaat geen ander boek dat zo speciaal op de kern van de gevallen Engel Satan in gaat als dit verhaal. Het laat zien van wat werkelijk in God is en wat niet, verteld vanuit de rijkste man van het Oosten en eindigend met de rijkste man van de wereld.  En het was slechts 1 vers in het nieuwe testament dat de hele lading dekt en zeer uitvoerig wordt uitgelegd in onze herziene versie van de Bijbel (The Recovery Version) en dat bleek mij het vers van 2Tim.4:22 te zijn. THE LORD BE WITH YOUR SPIRIT GRACE BE WITH YOU (WERKELIJKE LIEFDE KAN IN JE GEEST ZIJN EN DAARMEE ZAL JE IN GENADE ZIJN) De hele uitleg geef ik je hier via een enkele HIWI-drawing die je dus ook zal doen verwijzen naar deze plaats  op https://levengevendegeest.jouwweb.nl/job 

Early in the morning on Friday 04-06-2021 I was busy with a special Bible verse that we discussed for the 2nd time in the church life. We deal with the crystallization study of the very special book of Job. Here we learn about what is really going on in the life-giving Spirit. There is no other book that gets to the heart of the fallen Angel Satan as specifically as this one. It shows what is really in God and what is not, told from the richest man in the East and ending with the richest man in the whole world. And this only in 1 verse of the New Testament that covers the whole load and is explained in great detail in our recovery version of the Bible (The Recovery Version) and that turned out to be the verse: 2Tim.4:22 THE LORD BE WITH YOUR SPIRIT GRACE BE WITH YOU (REAL LOVE CAN BE IN YOUR MIND AND WITH THAT YOU WILL BE IN GRACE) I give you the whole explanation here via a single HIWI drawing that will also refer you to this place   on https://levengevengeest. yourweb.nl/job
Meer over deze brontekstBrontekst vereist voor aanvullende vertaalinformatie
Feedback sturen
Zijvensters

2 TIM 4:22

Op 04-06-2021 heb ik iets verder willen ingaan op een kort en eenvoudig vers, maar waar veel over te vertellen is. Het werd het onderwerp in een HIWI-drawing die ik in de vroege vrijdagochtend  van 4 JUNI 2021 heb willen maken.

Ook zie je hier natuurlijk wat het verschil van uitleg daadwerkelijk is tussen verschillende Bijbels.  De Recovery Version is een werkelijk zeer unieke studiebijbel. Het is een bijbel waar je in de Filippijnen normaal voor moet betalen, maar in Nederland en vele Europese landen wordt deze zeer unieke bijbel zelfs gratis uitgedeeld.

Je zou je werkelijk eens af moeten  gaan vragen:  WAAROM?

2 TIM 4:22

On 04-06-2021 I wanted to go into a little more detail on a short and simple verse, but about which there is much to tell. It became the subject of a HIWI drawing I wanted to make in the early Friday morning   of JUNE 4, 2021.

 

Of course you can also see here what the difference of explanation actually is between different Bibles. The Recovery Version is a truly unique study bible. It is a bible that you normally have to pay for in the Philippines, but in the Netherlands and many European countries this very unique bible is even distributed for free.

You really should start asking yourself: WHY?

voorts zocht ik 2 TIM 4:22  op in 2 verschillende Bijbels

Toch het mooie van een studiebijbel blijft dat je daar veel meer van leert. Kijk hier maar eens onder:

- Ik wens je toe dat de Heer bij je is, en dat hij goed is voor jullie allemaal.

The Lord be with your Spirit. Grace be with you.

De verzen waarnaar rechtstreeks wordt verwezen:

  1. Galaten 6:18
  2. Filippenzen 4:23
  3. Filemon 22
  4. 1 Timoteüs 1:14
  5. 2 Timoteüs 1:9
  6. 2 Timoteüs 2:1
  7. Titus  2:11
  8. Titus 3:7
  9. Kolossenzen 4:18

 

(zie onderaan voor betekenis van de verzen)

 

The verses referenced directly:

  1. Galatians 6:18
  2. Philippians 4:23
  3. Philemon 22
  4. 1 Timothy 1:14
  5. 2 Timothy 1:9
  6. 2 Timothy 2:1
  7. Titus  2:11
  8. Titus 3:7
  9. Colossians 4:18

 

(see below for the meaning of these verses)

Dit boek, dat instructies geeft om de degradatie van de kerk het hoofd te bieden, legt een sterke nadruk op onze geest. In het begin benadrukt het dat een sterke, liefdevolle  en gezonde geest. die ons gegeven werd, een geest waardoor we de gave van God in vuur en vlam kunnen zetten en kwaad kunnen lijden met het evangelie volgens de kracht van God en het leven dat genade schenkt (1:6-10)

This book, which gives instructions on how to confront the degradation of the church, strongly stresses our spirit. In the beginning it emphasizes that  a strong, loving, and sound spirit. was given to us, a spirit by which we can fan the gift of God into flame and suffer evil with the gospel according to the power of God an the Lord's life imparting grace (1:6-10)

Tot slot zegent het ons door de nadruk te leggen op het wezen van de Heer met onze geest, opdat we Hem als genade mogen genieten om stand te houden tegen de neerwaartse stroom van het verval van de kerk en Gods economie uit te voeren door Zijn inwonende Geest (1:14) en toerustend woord (3:16-17)

22-2 In de pijnlijke dagen van de verslechtering van de degradatie van de kerk, is wat nodig is de eeuwige genade van God, die ons in de eeuwigheid is gegeven (1:9) en die door ons in deze tijd zal worden toegeëigend.

In the conclusion it blesses us by emphasizing the Lord's being with our spirit that we may enjoy Him as grace in order to stand  against the downward current of the church's decline and carry out God's economy through His indwelling Spirit (1:14) and equipping word (3:16-17)

22-2  In the grievous days of the worsening  of the church's degradation, what is needed is the eternal grace of God, which was given to us in eternity (1:9) and is to be appropriated by us in this age.

Deze genade, die in het onverwoestbare leven is, is niets minder dan Christus, de Zoon van God, die de belichaming is van het goddelijk leven, die in onze geest woont en leeft. We moeten de Geest uitoefenen om te genieten van de rijkdom van deze Christus (Ef. 3:8) als de voldoende genade (2 Kor. 12:9). Zodat we Hem mogen leven als onze godsvrucht (1 Tim 4:7-8) voor de opbouw van de kerk als Zijn getuigenis, alle goddelijke werkelijkheden (waarheden) dragend volgens Gods economie.

This grace, which is in the indestructible life, is nothing less than Christ, the Son of God, who is the very embodiment of the divine life, dwelling and living in our spirit. We need to exercise out Spirit to enjoy the riches of this Christ (Eph . 3:8) as the sufficient grace (2Cor. 12:9) This we may live Him as our godliness (1 Tim 4:7-8) for the building up of the church as His testimony, bearing all the divine realities (truths) according to God's economy.

De verzen waarnaar rechtstreeks wordt verwezen:

( Onderstaande vertaling komt rechtstreeks uit de Nederlandse bijbel: "HET BOEK")

  1. Galaten 6:18 Ik bid onze Here Jezus Christus dat zijn genade met uw geest zal zijn! Amen
  2. Filippenzen 4:23 Ik wens u toe dat de genade van de Here Jezus Christus met uw geest zal zijn.
  3. Filemon 22 Houd een kamer voor mij klaar, want ik hoop dat God uw gebeden zal verhoren, zodat ik binnenkort als vrij man naar u toe zal kunnen komen.
  4. 1 Timoteüs 1:14 Wat is de Here goed voor mij geweest! Hij heeft mij het geloof in Christus Jezus gegeven en mij vervuld van diens liefde.
  5. 2 Timoteüs 1:9 Zij zijn er niet voor rechtvaardige mensen, maar voor gewetenloze en onreine mensen, voor zondaars dei alles wat heilig is verachten en ontwijden, voor mensen die hun ouders misdadig behandelen en zelfs voor moord niet terugschrikken
  6. 2 Timoteüs 2:1 Wat ik van je vraag, komt hier op neer: bid veel voor alle mensen, smeek en dank God voor hen.
  7. Titus  2:11(-12)  De genade van God is bekend geworden, waardoor voor alle mensen eeuwige redding mogelijk werd. ( en daardoor leren wij dat wij ons van ons slechte leven en onze zondige verlangens moeten afkeren en daarna van dag tot dag verstandig en goed leven.)
  8. Titus 3:7 Dankzij zijn genade zijn wij voor God rechtvaardig verklaard en erfgenamen geworden van het eeuwige leven, waar wij nu op hopen.
  9. Kolossenzen 4:18 Nu schrijf ik persoonlijk nog een laatste groet. Vergeet niet dat ik gevangen zit. Gods genade zij met u.

2 Timoteüs 1:1-8 Een brief van Paulus, een  apostel van Christus Jezus, uitgezonden in opdracht van God, onze bevrijder, en van Chrisus Jezus, op wie onze hoop gevestigd is. Een brief aan Timotheus: Timotheus, mijn geestelijke zoon. Ik wens je de genade, de liefdevolle goedheid en vrede toe van God, de Vader, en van Christus Jezus, onze Here. Ik herinner je aan wat ik je heb opgedragen toen ik naar Macedonie vertrok: blijf in Efeze en houd mensen die een verkeerde leer brengen, er van af die uit te dragen. Zij houden zich eindeloos bezig met verzinsels en stambomen. In plaats van mensen te helpen Gods plan in geloof te aanvaarden, roepen zij moeilijkheden op. Het doel van elke terechtwijzing is liefde, die uit een zuiver hart komt,een eerlijk geweten en een opricht geloof. Deze valse leraren zijn het spoor bijster en  verknoeien hun tijd met zinloos gepraat. Zij zouden graag uitleggers van de Joodse wetten willen worden, maar ze weten niet waar ze het over hebben en begrijpen er niets van wat ze met stelligheid beweren. Die wetten zijn goed als zij worden toegepast op de wijze zoals God het bedoeld heeft.

The verses referenced directly:

(The  google-translation below comes directly from the Dutch bible: "THE BOOK")

  1. Galatians 6:18 I pray our Lord Jesus Christ that his grace may be with your spirit! Amen
  2. Philippians 4:23 I wish you that the grace of the Lord Jesus Christ may be with your spirit
  3. .Philemon 22 Have a room ready for me, for I hope that God will hear your prayers, so that I may soon come to you as a free man.
  4. 1 Timothy 1:14 How good the Lord has been to me! He has given me faith in Christ Jesus and has filled me with His love.
  5. 2 Timothy 1:9 They are not for the righteous, but for the unscrupulous and unclean, for sinners who despise and profane all that is holy, for those who mistreat their parents and do not shy away from murder
  6. 2 Timothy 2:1 What I ask of you is this: Pray much for all people, supplicate and give thanks to God for them.
  7. Titus  2:11(-12)  The grace of God has become known, making eternal salvation possible for all people. (And thereby we learn that we must turn from our evil life and sinful desires, and then live wisely and well from day to day.)
  8. Titus 3:7 By his grace we have been declared righteous before God and have become heirs of the eternal life in which we now hope.
  9. Colossians 4:18 Now I personally write one last greeting. Don't forget I'm trapped. God's grace be with you.

 

2 Timothy 1:1-8  A letter from Paul, an apostle of Christ Jesus, sent at the behest of God our deliverer, and of Christ Jesus, in whom our hope is. A letter to Timothy: Timothy, my spiritual son. I wish you the grace, loving-kindness, and peace of God the Father, and of Christ Jesus our Lord. I remind you of what I commanded you when I left for Macedonia: stay in Ephesus and keep those who teach wrong doctrine from carrying it. They are endlessly occupied with fabrications and family trees. Instead of helping people to accept God's plan in faith, they create difficulties. The object of every reproof is love that comes from a pure heart, an honest conscience, and an upright faith. These false teachers are lost and are wasting their time with meaningless talk. They would like to become interpreters of the Jewish laws, but they do not know what they are talking about and do not understand what they assert with certainty. Those laws are good if they are applied in the way God intended.

Chrystallization-Study Outlines

 

Job

Proverbs

Ecclesiastes

 

Living Stream Ministry

2431 W. La Palma Ave., Anaheim, CA 92801 U.S.A.

P.O. Box 2121, Anaheim, CA 92814 U.S.A.

Page 7 -

V. In God's appearing to him, Job saw God, gaining God in his personal experience and abhorrent himself- Job 38:1-3; 42:1-6

Today our God is the All-inclusive Spirit as the consummation of the processed and consummated Triune God; the God whom we look at today is the consummated Spirit, and we can look at Him in our Spirit - 2 Cor. 2:10; 2Tim.4:22

Toen God aan hem verscheen, zag Job God, won hij God in zijn persoonlijke ervaring en verafschuwde hij zichzelf. Job 38:1-3; 42:1-6

Vandaag is onze God de Alomvattende Geest als de voleinding van de verwerkte en volmaakte Drie-enige God; de God naar wie we vandaag kijken is de volmaakte Geest, en we kunnen naar Hem kijken in onze Geest - 2 Kor. 2:10; 2Tim.4:22

Maak jouw eigen website met JouwWeb