Misvattingen van mensen

Met wat aantekeningen van Matt 9: 14-17 in

HET NIEUWE TESTAMENT - Herstelversie

 

Rijswijk: 15 november 2020 Kortgeleden las ik (Hans) samen met mijn vrouw Hannah  die momenteel in Dipolog city ( Studio Galas) verblijft, opnieuw enkele gedeeltes uit de Bijbel en viel ons oog op het vers Marcus 2:18-20 Dit vers begreep ik niet gelijk heel erg goed en werd mijn aanleiding om het eens nader te onderzoeken volgens de herstelversie van het nieuwe testament, een bijbelboek dat vanuit het Engels al in vele talen vertaald is (Chinees, Duits, Frans of Chinees)  maar helaas nog niet in het Nederlands

 

Marcus 2:18-20

( Hier  eerst even vanuit de Nederlandse vertaalde bijbel in gewone taal)

De farizeeën hadden speciale dagen om God te eren. Op die dagen vastten ze. De leerlingen van Johannes de Doper deden dat ook. Iemand vroeg aan Jezus: Waarom vasten uw leerlingen niet?
Jezus antwoordde: “Mijn leerlingen lijken op de gasten op een bruiloft.  De gasten zeggen niet: Vandaag eten wij niet. Nee, de gasten eten zolang de bruidegom bij hun is. Mijn leerlingen eten ook, zolang ik bij hun ben. Maar er komt een tijd dat ik niet meer bij hun ben. Dan zullen mijn leerlingen op sommige dagen vasten.”

 

Marcus 2: 18-20 ( Herziende Uitgave)

En de discipelen van Johannes en de Farizeeën waren aan het vasten. En ze kwamen en zeiden tot hem. Waarom vasten de discipelen van Johannes en de discipelen van de Farizeeën, maar Uw discipelen vasten niet? "

En Jezus anwoorde tot hem: De zonen van de bruidskamer kunnen toch niet vasten terwijl de bruidegom bij hen is?  Zolang ze de bruidegom bij zich hebben, kunnen ze niet vasten. Maar er zullen dagen komen dat de bruidegom van hen wordt weggenomen, en dan zullen ze op die dag vasten.

De unieke aantekeningen  van de Herstelversie Bijbel bij Marcus 2: 18-20

1. 18-22 zie aantekeningen in Matt 9:14-17
2. Matt 11: 2
3. Matt14: 12
4. Lukas 11: 1
5. Johannes 1:35
6. Johannes 3:25
7. Lukas 18:12
8. Lukas 18:22
9. Matt 9: 14-17
10. Lukas 5: 33-38
11. Markus 2:24
12. Markus 7: 5
13. Matt 9:11
14. Johannes 3:29
15. Matt 25: 1
16. Lukas 17:22

 

De verzen 10-13 beschrijven hoe de Heer de vraag behandelde van de farizeeën, die tot de oude religie behoorden.

Hier in vers 14-17 behandelde de Heer het probleem van de discipelen van Johannes die van de nieuwe religie waren.

Johannes de Doper had de oude religie laten vallen en was zijn bediening begonnen in de wildernis, religie daarbuiten. (zie opmerkingen 1 en 4 in hoofdstuk 3.)

Na een korte tijd vormden zijn discipelen echter een nieuwe religie die mensen ervan weerhield Christus te genieten, net zoals de Farizeeën van de oude religie hadden gedaan.

De bediening van Johannes de Doper was om mensen kennis te laten maken met Christus, zodat Christus hun Verlosser, hun leven en alles zou worden.

Sommige discipelen van Johannes dwaalden echter af van zijn doel, Christus, naar enkele van zijn praktijken, en maakten van die praktijken een religie.

Religieus zijn is iets voor God doen, zonder Christus.

Om iets te doen, zelfs als het schriftuurlijk en fundamenteel is, zonder de aanwezigheid van Christus, is religieus zijn.

Zowel de discipelen van Johannes, die van de nieuwe religie waren, als de Farizeeën, die van de oude religie waren, vastten veel, maar zonder Christus.

Ondertussen veroordeelden ze de discipelen van Christus, die niet vastten maar Christus bij zich hadden en in Zijn tegenwoordigheid leefden.

14-2 Zie noot 16 in ch. 6 / 14-3 Sommige autoriteiten laten veel weg.

14-4

De zelfbewuste Parizeeërs, die van de oude religie waren, maakten er last van toen Christus Zichzelf tot een metgezel maakte van belastinginners en zondaars, die de Farizeeën veroordeelden. (vs. 11),

De vastende discipelen van Johannes, die van de nieuwe religie waren, werden verontrust door het feest van Christus en Zijn discipelen.

15-1 De discipelen van de Heer. In de overgangsperiode van de bediening van de Heer op aarde waren Zijn discipelen de zonen van de bruidkamer.

Later zullen zij de bruid worden (Johannes 3:29; Openb.19: 7)

15-2 In de omgang met de zelfingenomen en afwijkende Farizeeën, die van de oude religie waren, gaf de koninklijke Heiland aan dat Hij een Geneesheer was die was gekomen om de zieken te genezen (vers 12) in de omgang met de vastende en afwijkende discipelen van John, die van de nieuwe religie waren.

Hij openbaarde Zichzelf als de Bruidegom die was gekomen om de bruid te halen.

Johannes de Doper had zijn discipelen verteld dat Christus de Bruidegom was die was gekomen om de bruid te halen (Johannes 3: 25-29)

Nu herinnerde Christus, de koninklijke Redder, sommigen van hen hieraan.

Zowel een arts als een bruidegom zijn aardige personen.

De koninklijke Heiland genas eerst zijn volgelingen en maakte hen vervolgens tot zonen van de bruidkamer; uiteindelijk zal Hij hen tot Zijn bruid maken.

Ze hadden Hem moeten grijpen, niet alleen als hun Geneesheer, opdat hun leven zou worden hersteld, maar ook als hun Bruidegom, opdat zij het plezier zouden hebben in Zijn tegenwoordigheid te leven.

Ze waren met Hem op een vreugdevolle bruiloft, niet zonder Hem op een treurige begrafenis.

Hoe konden ze dan vasten en niet voor Hem feesten?

De afwijkende vraag van de discipelen van Johannes gaf aan dat sommigen van hen in een nieuwe religie waren vervallen en de koninklijke Heiland hadden verworpen ...

Human Misconceptions

With some notes of Matt 9: 14-17 in

THE NEW TESTAMENT- Recovery Version

 

Rijswijk: November 15, 2020 Recently I (Hans), together with my wife Hannah, who currently resides in Dipolog city (Studio Galas), again read some parts of the Bible and our eye fell on the verse Mark 2: 18-20 I did not immediately understand this verse very well and became my reason to investigate it more closely according to the recovery version of the New Testament, a Bible book that has already been translated from English into many languages (Chinese, German, French or Chinese) but unfortunately not yet in Dutch

 

Mark 2: 18-20

(First here from the Dutch translated bible into plain language)

The Pharisees had special days to honor God. They fasted on those days. John the Baptist's disciples did the same.Someone asked Jesus, Why don't your disciples fast?
Jesus replied, “My disciples are like the guests at a wedding.

The guests don't say: We don't eat today. No, the guests eat while the groom is with them. My students also eat while I'm with them. But there will come a time when I won't be with them anymore. Then some days my students will fast. ”

 

Mark 2:18-20 ( Recovery Version)
And the disciples of John and the Pharissees were fasting. And they came and said to Him. Why do the disciples of John and the disciples
of the Parisees fast, but Your discples do not fast?”

And Jesus said tot hem, The sons of the bridechamber cannot fast while the bridegroom is with them, can they? For as long a time as they have the bridegroom with them they cannot fast. But days will come when the bridegroom will be taken away from them, and then they will fast in that day.

 

The Recovery  Version Bible's unique notes on Mark 2: 18-20

1. 18-22 see notes in Matt 9:14-17
2. Matt 11:2
3. Matt14:12
4. Luke 11:1
5. John 1:35
6. John 3:25
7. Luke 18:12
8. Luke 18:22
9. Matt 9:14-17
10. Luke 5:33-38
11. Mark 2:24
12. Mark 7:5
13. Matt 9:11
14. John 3: 29
15. Matt 25:1
16. Luke 17:22

 

Verses 10-13 record the Lord’s dealing with the question from the Pharisises, who were of the old religion.

Here in vv 14-17 the Lord dealt with the problem of John ’s discipels who were of the new religion.

John the Baptist had dropped the old religion and had begun his ministry in the wilderness, outsite religion. (see notes 1 and 4 in ch. 3.)

However, after a short time his disciples formed a new religion that frustrated people from enjoying Christ, just as the Pharisees of the old religion had done.

John the Baptist’s ministry was to introduce  people to Christ that Christ might become their Redeamer, their life, and their all.

However, some of John's  disciples  drifted away from his goal, Christ, to some of his practices, and made those practices a religion.

To be religious is to do something for God, without Christ.

To do anything even if it is scriptural and fundamental, without the presence of Christ is to be religious.

Both John’s discipels, who were of the new religion, and the Pharisees, who were of the old religion, fasted much , but without Christ.

Meanwhile they condemned the disciples of Christ, who did not fast but had Christ with them  and lived in His presence.

 

14-2  See note 16 in ch. 6 / 14-3 Some authorities omit, much.

14-4

The self-righeous Parisees, who were of the old religion, were bothered when Christ made Himself a companion of tax collectors and sinners, whow the Phariseses condemned. (v. 11),

The fasting disciples of John, who were of the new religion, were troubled by the feasting of Christ and His disciples.

15-1 The disciples of the Lord. In the transitional period of the Lords’s ministry on earth, His disciples were the sons of the bridechamber.

Later they will become the bride ( John 3:29; Rev. 19:7)

15-2 In dealing with the self-righteous and dissenting Pharisees , who were of the old religion, the kingly Savior indicated that He was a Physician who had come to heal the sick (v.12) in dealing with the fasting and dissenting disciples of John, who were of the new religion.

He revealed Himself as the Bridegroom who had came to take the bride.

 

John the Baptist had told his disciples that Christ was the Bridegroom who had come to take the bride ( John 3:25-29)

Now Christ, the kingly Savior, reminded some of them of this.

Both  a physician and a bridegroom are pleasant persons.

The kingly Saviour first healed His followers and then made them the sons of the bridechamber; eventually, He will make them His bride.

They should have laid hold of Him not only as their Physician, that their life  might be recovered, but also as their Bridegroom, that they might have the enjoyment of living in His presence.

They were with Him at a joyful wedding, not without Him at a mournful funeral.

 

How then could they fast and not feast before Him?

The dissenting  question from John's disciples indicated that some of them had fallen into a new religion and had rejected the kingly Savior...........

Hoe mensen vaak macht op elkaar willen uitoefenen op een manier die nimmer vanuit Zijn Werkelijke Liefde zal kunnen zijn!

Het meest duidelijke voorbeeld dat de Bijbel hier over geeft vind je in Mattheus 4 Hier vernemen we heel duidelijk zelfs 3 voorbeelden die beschreven staan. De mens die zich zeer rijk en machtig voordoet, verlangt slechts een kniebuiging van de werkelijke God-mens en dat is een kniebuiging die hij natuurlijk nooit zal kunnen krijgen. Hoe creatief de werkelijk listige, maar dus eigenlijk zeer afvallige en zelfs zeer valse mens onder invloed van de tegenstander der Werkelijke Liefde, zichzelf ook wil omhullen met zeer grote rijkdom.

Ik ben in staat om verschillende belagers van menselijke dwalingen aan te tonen met voorbeelden die ik heb mogen meemaken van mijn Heilige Vader die natuurlijk altijd mijn grootste, hoogste en meest waardevolle voorbeeld zal blijven.

Ik zal hun allemaal uiteindelijk doen verwijzen naar de volgende woorden die ik letterlijk uit HET BOEK  overneem:"Ga weg, Satan! Er staat immers in de Boeken:"Aanbid de Here, uw God, en geef niemand anders eer." (Mattheus 4:10)

How people often want to exert power over each other in a way that can never be from His Real Love!

The most clear example that the Bible gives about this can be found in Matthew 4. Here we hear very clearly even 3 examples that are described. The man who pretends to be very rich and powerful demands only a genuflection from the real God-man, and that is a genuflection which, of course, he will never be able to obtain. No matter how creatively the really cunning, but in fact very apostate and even very false man, under the influence of the adversary of Real Love, wants to envelop himself with very great wealth.

 

I am able to show various assailants of human error with examples that I have had the privilege of witnessing from my Holy Father who will of course always remain my greatest, highest and most precious example.

 

I will eventually make all of them refer to the following words, which I take literally from THE BOOK : “Go away, Satan! For it is written in the Books: “Worship the Lord your God, and give glory to no one else” (Matthew 4 :10)

Nee, ik blijf geloven in de goedheid van ieder mens. Het enige is dat de mens zelf beslissingen maakt op basis van dat waar hij in geloofd en wil vereren. 

Ik zie hoe mensen onder een verkeerde regie en onjuiste wetten  onmogelijke vragen blijven stellen en ik vraag de God van Werkelijke Liefde  hen bij te staan. 

see how people under wrong direction and wrong laws continue to ask impossible questions and I ask the God of Real Love to assist them.

En is de mens niet altijd onderworpen aan het feit dat hij zichzelf niet alleen kan redden? 

And is not man always subject to the fact that he cannot save himself ?

Lees in het mysterie van het menselijk leven: "DE MENS KAN ZICHZELF NIET REDDEN" 

Read in the mystery of human life: "MAN CANNOT SAVE HIMSELF"

Maak jouw eigen website met JouwWeb